Digimarkkinointi - Miten saada lisää liidejä?


Digimarkkinointi on oleellinen osa yritysten markkinointia, sillä Internetin käyttö on yli kaksinkertaistunut kuluneen vuosikymmenen aikana. Muutos on suoraan yhteydessä siihen, millä tavoin asiakkaat ostavat tuotteita ja ovat vuorovaikutuksessa heidän kanssaan. Yrityksen kasvaminen ja positiiviset asiakaskokemukset pohjautuvat vahvasti onnistuneeseen digimarkkinointiin.

(Sisältää affiliate-linkin, joka merkitty *-merkillä)

Mitä on digimarkkinointi?

Lyhyesti selitettynä, digimarkkinointi kattaa kaiken markkinoinnin erilaisilla digitaalisilla alustoilla. Sen avulla voidaan muodostaa muodostaa yhteys potentiaalisiin asiakkaisiin ja vaikuttaa heidät. Yritys saavuttaa markkinoinnin tavoitteensa, kun digitaalista läsnäoloa ja kasvattamista hallitaan oikein. Yleisimpiä digimarkkinoinnin kanavia ovat hakukoneet, sosiaalinen media, verkkosivut ja sähköposti.

Perinteiseen markkinointiin nähden digimarkkinoinnin etuja ovat mm. tarkempi kohdentaminen ja tulosten mittaaminen. Mainontaa on mahdollista kohdentaa mm. sukupuolen, sijainnin, iän, mielenkiinnon kohteiden tai sen mukaan, kuinka he käyttäytyvät sisältöjesi parissa. Mainontaa voidaan mitata tarkasti ja tarkastella reaaliajassa, kuinka mainonta toimii ja mitkä toimet johtavat ostoon verkkokaupassa.

Digimarkkinoinnin perusteet

Digimarkkinoinnin keskiössä toimii yleensä yrityksen nettisivu, jonne potentiaaliset asiakkaat ohjataan erilaisten liidien kautta. Tämän lisäksi sinun tulisi hallita hakukoneoptimointia, sisältömarkkinointia, hakusanamainontaa sekä erilaisten työkalujen käyttöä niitä ajatellen. Tärkeässä asemassa ovat myös sosiaalisen median orgaaninen näkyvyys sekä maksettu mainonta, bannerit sekä videomainonta.

Digimarkkinoinnin ongelmat

Tuo kaikki, josta edellä lyhyesti kerroin, on valtava osaamisen kenttä. Ja vaikka kaikki tarvittavat taidot ja tiedot olisivatkin hallinnassa, digimarkkinointi vie aikaa, ja siitä syystä monet yritykset ulkoistavat digimarkkinointinsa. Tähän ei välttämättä pienyrittäjällä ole varaa, sillä markkinoinnin teettäminen ulkopuolisella on kallista. Niinpä näen valitettavan usein, kuinka yrittäjät koittavat kiireessään roiskia mainoksiaan sinne tänne tavoittamatta kuitenkaan omaa kohdeyleisöään.

Monet ovat laittaneet rahaa myös Facebook-markkinointiin, mutta laihoin tuloksin, kun suurten yritysten kymmenien tuhansien eurojen markkinointibudjetit jättävät pienet yrittäjät varjoonsa. Yhden mainoksen ostaminen ei opeta hakukoneille vielä juuri mitään, vaan markkinoinnin tulisi olla pitkäjänteistä. Joten mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun myyntiä pitäisi saada, ja yleisimmät ongelmat, aika ja raha, tulevat vastaan?

Mitä on inbound markkinointi?

Inbound-markkinoinnin perusidea on auttaa asiakasta ja houkutella hänet kiinnostavien sisältöjen pariin. Erilaisia sisällöntuoton tapoja ovat esimerkiksi blogikirjoitukset, sosiaalisen median viestit, podcastit, uutiskirjeet, videot ja webinaarit. Inbound-markkinoinnin ero outboundiin on, että ihmiset löytävät lisäarvoa tuottavien sisältöjen kautta itse yrityksen luokse silloin, kun heillä on tarve. Ihmiset kiinnostuvat yrityksestäs sisältöjen kautta ja antavat luvan lähestyä myös jatkossa. Kun tarjoat ratkaisuja kohdeyleisösi ongelmiin laadukkaan sisältösi avulla, kasvatat myös samalla heidän luottamustaan.

Sisältömarkkinointi antaa näkyvyyttä

Nyt ehkä mietit, että sinähän olet mielestäsi tuottanut hyvää sisältöä, mutta asiakkaat eivät silti ole löytäneet tietänsä sen pariin. Ymmärrän täysin, sillä kamppailin itse aivan saman ongelman kanssa, kunnes löysin ratkaisun. Vein oman sisältöni bused.fi* alustalle, joka yhdistää sen tehokkaasti optimoituna hakukoneisiin. Sinne asiakkaani voivat myös kirjoittaa referenssejään, jotka nostavat sijoitustani listauksessa edelleen.

Tästä näet, miltä oma landing pageni näyttää palvelussa. Tarkastin juuri nettisivuni pitkatossula.fi kävijämäärät, ja ne ovat kasvaneet yli 250% viime kuukauteen nähden, jolloin bused.fi* palvelu ei vielä ollut käytössäni. En voi melkein uskoa, että olen saanut tällaisen boostin tekemiseeni, ja kaiken lisäksi täysin vaivattomasti ja maksamatta itseäni kipeäksi.

Tämä on todellinen mahdollisuus, jota haluan koko sydämelläni tuoda esiin kaikille markkinointi- ja yrityspäättäjille. Tarjoan vielä tähän koodin PITKATOSSULA, jolla säästät 556e.

 

Lue lisää bused.fi* palvelusta!